Общи условия IGUANA
Работно време: 09:00 - 21:00 часа
свържете се с нас - 0879282522
()

    Междинна сума

    Общи условия

    Условия за използване на уебсайт IGUANA.BG

     

     

    Настоящите общи условия уреждат взаимоотношенията между ''ИГУАНА ТРЕЙД'' ЕООД (iguana.bg), по-долу за краткост "Търговец", от една страна, и Потребителите на интернет страници и услуги, намиращи се на уебсайт iguana.bg, наричани по-долу за краткост потребители, от друга.

    ''ИГУАНА ТРЕЙД'' ЕООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България, с Ид. номер по Булстат: 205847332; ДДС номер: BG205847332.

     

    Моля, прочетете изцяло публикуваните Общи условия преди да използвате информационните и търговски услуги, предлагани на Сайта (наричани за краткост Услуги).

     

    Настоящият документ съдържа информация за дейността на iguana.bg и общите условия за ползване на услугите, предоставяни от iguana.bg, като уреждат отношенията между нас и всеки един от потребителите ни.

    Потвърждаването на Общите условия е необходимо и задължително условие за сключването на договора между Потребителя и Търговеца.

     

    С приемането на Общите условия Потребителят се съгласява да да бъдат обработвани неговите лични данни на основание сключения между него и Търговеца договор.

     

    Дефиниции

    За целите на настоящите общи условия долупосочените понятия следва да се разбират в следния смисъл:

    Сайт – iguana.bg и всички негови подстраници.

    Потребител - всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

    Общи условия - настоящите Общи условия, които включват условия за ползване, бисквитки, правила за регистрация и доставка, доброволно решаване на спорове, формуляри за отказ от договор и замяна и всяка друга правнозначима информация, която се намира на Сайта.

    Лични данни - информация за физическо лице, която разкрива неговата физическа, психологическа, умствена, семейна, икономическа, културна или обществена идентичност.

    Стока - движима материална вещ, с изключение на вещите, продавани при принудително изпълнение или чрез други мерки от оправомощени от закона органи, както и вещи, изоставени или отнети в полза на държавата, обявени за продажба от държавни органи. Стоки са и вода, газ и електрическа енергия, когато се предлагат за продажба, опаковани в ограничен обем или в определено количество.

    Договор за продажба - договор, по силата на който търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на стоки на потребителя, а потребителят заплаща или се задължава да заплати цената за тях, включително договорите, имащи за предмет едновременно стоки и услуги.

    Процедура за алтернативно решаване на потребителски спорове - процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на този закон и осъществявана от орган за алтернативно решаване на потребителски спорове.

     

    Предоставяни услуги

    1. На Сайта Потребителите имат възможност да сключват договори за покупко-продажба на предлаганите от Търговеца стоки.

     

    Поръчка

    2. Потребителите използват интерфейса на уебсайта, за да сключват договори с Търговеца за предлаганите стоки.

    2.1. Договорът за покупко-продажба на стока се счита за сключен от момента на потвърждаването на поръчката от Търговеца

    2.2. При липса на наличност от дадена стока Търговецът си запазва правото да откаже поръчката.

    2.3. След избиране на една или повече стоки, предлагани на уебсайта на Търговеца, Потребителят трябва да добави същите в списъка си със стоки за покупка.

    2.4. Необходимо е Потребителят да предостави данни за извършване на доставката и да избере способ и момент на плащане на цената, след което да потвърди поръчката чрез интерфейса на сайта.

    2.5. При извършване на поръчка, Потребителят получава потвърждение по имейл, че поръчката му е приета.

    3. Търговецът има право да откаже да сключи договор с некоректен Потребител.

    3.1. Търговецът има право да третира Потребител като некоректен в случаите, когато:

    (1)      е налице неспазване от страна на Потребителя на Общите условия;

    (2)      е установено некоректно, арогантно или грубо отношение към представителите на Търговеца;

    (3)      са установени системни злоупотреби от Потребителя спрямо Търговеца.

     

    Цени

    4. Цените на предлаганите стоки са тези, посочени на уебсайта на Търговеца към момента на извършване на поръчка, освен в случаи на очевидна грешка.

    5. Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на сайта стоки, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки.

    6. Търговецът може да предоставя отстъпки за стоките, предлагани на сайта, съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата, приложими за такива отстъпки, са налични на мястото, където е показана отстъпката. Отстъпки могат да се предоставят под различни форми (напр. промоции, отстъпки за лоялност, предоставяни индивидуално, на случаен принцип или в резултат на участие в състезание или клиентско проучване).

    6.1. Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща стока.

     

    Плащане

    7. Когато Потребителят връща стока с правото на възстановяване на заплатената сума поради каквато и да било причина, цената, обект на възстановяване, се намалява със стойността на получената отстъпка, приложена върху стоката, и само действително платената сума подлежи на възстановяване.

    8. Потребителят може да заплати цената на поръчаните стоки като използва по свой избор една от изброените на уебсайта възможности. На Сайта е възможно плащане чрез следните методи:

    ·        наложен платеж

    ·        банков превод

    9. Ако Потребителят избере опцията за доставка с куриер и плащане с наложен платеж, той трябва да заплати цената на поръчаните артикули заедно с цената за доставка на куриера при получаването на стоката.

    10. Ако Потребителят избере метод на плащане, включващ трета страна - доставчик на платежни услуги, Потребителят може да бъдете обвързан от разпоредбите и условията и/или таксите на такава трета страна.

    11. Търговецът не носи отговорност, ако даден метод плащане, включващ трета страна - доставчик на платежни услуги, не е наличен или по друг начин не функционира поради причини, които не могат да бъдат вменени във вина на Търговеца.

     

    Отказ от договора

    12. Потребителят има право да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице.

    13. За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да уведоми недвусмислено Търговеца за решението си да се откаже от договора, като индивидуализира стоките, които желае да върне, чрез предоставяне на всички данни за осъществената поръчка и доставка, включително, но не само: съдържание и стойност на поръчката, данни на лицето, направило поръчката, данни на лицето, приело доставката, и дата на доставката.

    14. Търговецът публикува на сайта си формуляр за упражняване правото на отказ от договора.

    15. За упражняване правото на отказ Търговецът предоставя на потребителя възможност за избор да попълни и да изпрати по електронен път чрез интернет страницата стандартния формуляр за отказ или друго недвусмислено заявление. В тези случаи Търговецът незабавно изпраща на потребителя потвърждение за получаване на отказа му на траен носител.

    16. Потребителят е длъжен да върне стоките за своя сметка задължително заедно с бележка(товарителница) издадена му от куриерската служба при получаването и заплащането на стоките, която удостоверява сумата и датата на заплатените от него стоки и фактурата, ако има такава, като ги предаде на Търговеца или на упълномощено от последното лице, в срок от 14 дни от датата, на която Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора.

    17. При връщане, стоката трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид.

    18. Търговецът има право да отложи възстановяването на плащанията до получаване на стоките обратно или докато не бъде представено доказателство, че стоките са изпратени обратно, в зависимост от това, кое от двете събития е настъпило по-рано.

    19. В случай че Потребителят не изпълни задължението си за връщане на стокaта, без да уведоми Търговеца за забавянето и без да предостави уважителна причина за същото, се счита, че той е оттеглил изявлението си за упражняване на отказ от договора.

    20. Когато във връзка с изпълнението по договора Търговецът е направил разноски и Потребителят се откаже от договора, Търговецът има право да задържи съответната сума за направените разноски или да изисква тяхното плащане.

    21. Потребителят няма право да се откаже от договора в случай че предмет на същия са: стоки с индивидуални надписи или снимки - персонализирани продукти от всякакъв тип по предварителна заявка на клиента

    22. Търговецът възстановява на Потребителя заплатената от него цена за върнатите стоки.

     

    Гаранционно обслужване

    23. С всяка поръчка на стоки, подлежащи на гаранционно обслужване търговецът издава надлежна гаранционна карта или заявление за предоставяне на търговска гаранция с данните на стоката и гаранционните срокове.

    23.1.Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата ѝ, когато:

    (1).      при сключването на договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието;

    (2).      несъответствието се дължи на материали, предоставени от потребителя.

     

    24. Всички изделия предлагани на сайта и подлежащи на гаранционно обслужване са предназначени само и единствено за домашна употреба.

    25. Гаранционният сервиз се осъществява като рекламираното изделие се доставя в упълномощен сервиз за сметка на клиента.

    26. Изделието трябва да е придужено от щателно попълнена, подписана и подпечатана гаранционна карта и бележка(товарителница) от куриерската служба удостоверяваща заплатената сума на стоката или фактура, ако има такава;

    27. Гаранцията покрива само електрическите части на изделието.

    28.Гаранцията не покрива:

    -повреди причинени от счупване,срязване,прегряване,стопяване и др.

    - повреди причинени от претоварване, неправилна употреба, неправилно съхранение или нехайство от страна на клиента;

    - повреди причинени при транспорт и товаро-разтоварни работи;

    - повреди, причинени от природни стихии, пожар, гръмотевица, наводнение, заметресение

    - повреди на аксесоари, лампи, батерии, акумулатори, съединения, маркучи, четки, филтри, отпадъчни торбички, бъркалки, решетки, ножове, канички, чаши, цедки, кабели, дистанционни управления и др.

    - повреди, когато изделието се използва за каквито и да е комерсиални цели (различни от ‘’домашна употреба’’);

    - повреди дължащи се на износване при нормална (предназначена) употреба.

    - токов удар, форсмажорни обстоятелства и др.

    29. Гаранцията е невалидна, в случай че:

    - е изгубена гаранционната карта

    - е нарушена физическата цялост на изделието; 

    - е правен опит за ремонт и/или изменения от неупълномощени лица

    - налице са  повреди, причинени от неправилна експлоатация; 

    - при химическо, електрическо или друго въздействие, несвързано с нормалната експлоатация на продукта.

    - има несъответствие между изделието и придружаващите го документи

    - гаранционната карта не е надлежно попълнена, подписана и подпечатана или, ако данните в нея са променяни или поправяни.

    30. Независимо от гаранцията продавачът отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба съгласно ЗЗП.

    Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия. 
    (2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид: 
    1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие; 
    2. значимостта на несъответствието; 
    3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него. 
    Чл. 113. (1) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба. 
    (2) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя. 
    (3) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114. 
    (4) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства. 
    (5) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди. 
    Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности: 
    1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума; 
    2. намаляване на цената. 
    (2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя. 
    (3) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба. 
    (4) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително. 
    Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока. 
    (2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора. 
    (3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.

     

     

    Интелектуална собственост

    31. Правата на интелектуална собственост върху всички материали и ресурси, разположени на уебсайта на Търговеца (включително наличните бази данни), са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Търговеца или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на Търговеца, и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.

    32. При копиране или възпроизвеждане на информация вън от допустимото, както и при всяко друго нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Търговеца, Търговецът има правото да претендира обезщетение и за претърпените преки и косвени вреди в пълен размер.

    33. Освен в случаите, когато е изрично уговорено, Потребителят не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин информационните ресурси, публикувани на уебсайта на Търговеца.

    34. Търговецът се задължава да полага дължимата грижа да осигури възможност на Потребителя за нормален достъп до предоставяните услуги.

    35. Търговецът си запазва правото да преустанови достъпа до предоставените услуги. Търговецът има право, но не и задължение, по своя преценка да изтрива информационни ресурси и материали, публикувани в сайта си.

    Прекратяване и разваляне на договора

    36. Търговецът има право по свое усмотрение, без да отправя предизвестие да прекрати едностранно договора, в случай че установи, че предоставяните услуги се използват в нарушение на настоящите общи условия, законодателството в Република България и общоприетите нравствени норми.

    37. Освен в случаите, предвидени в настоящите Общи условия, договорът между страните се прекратява и при преустановяване на дейността на Търговеца или прекратяване поддържането на уебсайта му.

    38. Извън посочените по-горе случаи всяка от страните може да развали настоящия договор с отправяне на едноседмично предизвестие до другата страна в случай на неизпълнение на задълженията по договора.

    39. Писмената форма на договора се счита спазена с изпращане на съобщение на електронна поща (e-mail), натискане на електронен бутон на страница със съдържание, което се попълва или избира от Потребителя или отбелязване в поле (чек бокс) в уебсайта и др. подобни, доколкото изявлението е записано технически по начин, който дава възможност да бъде възпроизведено.

     

    Спасителна клауза

    40. Страните декларират, че, в случай че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на целия договор или на други негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.

    Изменение на общите условия

    41. Търговецът се задължава да уведоми Потребителите за всяко изменение в настоящите общите условия в 7-дневен срок от настъпването на това обстоятелство на посочения от Потребителя имейл адрес.

    42. Когато не е съгласен с измененията в общите условия, Потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка. За да упражни това си право, Потребителят следва да уведоми Търговеца в срок от един месец от получаването на съобщението по предходния член.

    43. В случай че Потребителят не упражни правото си да се откаже от договора по реда, уреден в настоящите общи условия, се счита, че изменението е прието от Потребителя без възражения

    Приложимо право

    44. По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.



    Регистрация и идентификация

    Търговецът идентифицира Потребителите на сайта чрез съхранение на лог-файлове на сървъра на Сайта.

     Търговецът има право да събира и използва информация относно Потребителите на основание и за целите на изпълнението на сключения при общи условия с Потребителя договор. Информацията, чрез която лицето може да бъде идентифицирано, може да включва лични данни, посочени в общите условия, както и всяка друга информация, която лицето предоставя доброволно при регистрацията. Информацията включва и всяка друга, която Потребителят въвежда, използва или предоставя при ползване услуги.

    На сайта могат да се регистрират само лица над 16 години. При регистрацията си лицето маркира чек-бокс, с който декларира, че има навършени 16 години.

    Търговецът полага дължимата грижа и отговаря за защита на информацията за Потребителя, станала му известна по повод на регистрацията, освен в случаите на непреодолима сила, случайно събитие или злоумишлени действия на трети лица.

    В регистрационната форма, попълвана от Потребителя при регистрацията, Търговецът обозначава задължителния или доброволния характер на предоставяне на данните и последиците от отказ за предоставянето им.

    Търговецът може да разкрива лични данни на трети лица само в предвидените от закона случаи и при предвидените в закона обстоятелства или след изрично съгласие от Потребителите.

    Потребителят може да се регистрира като попълни съответната електронна форма за регистрация, достъпна в реално време (on-line) в Интернет на сайта на Търговеца, да изрази съгласие с Общите условия.

    Чрез натискане на виртуалния бутон с текст "Регистрация" или друг аналогичен текст, имащо силата на писмено потвърждение на Общите условия, Потребителят извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с Общите условия, приема ги и се задължава да ги спазва. Търговецът може да съхранява в лог-файлове на своя сървър IP адреса на Потребителя, както и всяка друга информация, необходима за идентифицирането му и възпроизвеждане на електронното му изявление за приемане на Общите условия в случай на възникване на правен спор. Текстът на Общите условия е достъпен в Интернет на сайта на Търговеца по начин, който позволява неговото съхраняване и възпроизвеждане.

    При попълване на заявлението за регистрация Потребителят е длъжен да предостави пълни и верни данни относно самоличността (за физическите лица), правния статут (за юридическите лица) и другите изискуеми от електронната форма на Търговеца данни, както и да ги актуализира в 7 (седем) дневен срок от тяхната промяна. Потребителят декларира, че е съгласен да предостави така изискваните лични данни, при което гарантира, че данните, които предоставя в процеса на регистрация, са верни, пълни и точни и при промяна на последните ще ги актуализира своевременно. В случай на предоставяне на неверни данни Търговецът има право да прекрати или спре незабавно и без предизвестие предоставянето на услугите, както и поддържането на регистрацията на Потребителя.

    При регистрацията си Потребителят получава уникално потребителско име, което може да бъде и посочения от Потребителя имейл или данни за потребителя от социалните мрежи или услуги по идентифиакция от трети лица, и парола за достъп до услугите, достъпни през уебсайта.

    Потребителят може да управлява потребителския си профил на сайта. Чрез профила си.

    Потребителското име, с което Потребителят се регистрира, не му дава никакви други права, освен изрично посочените в настоящите условия.

    Регистриращият в качеството си на представител на юридическо лице е длъжен да въведе пълното си име и адрес, респ. наименованието на юридическото лице, което представлява.

    Потребителят е длъжен да полага всички грижи и да предприема необходимите мерки, които разумно се налагат, с цел опазване на паролата си, както и да не прави достояние на трети лица паролата си и да уведомява незабавно Търговеца в случай на осъществен неправомерен достъп, както и при вероятност и съмнение за такъв. Той носи отговорността и риска за опазването на своята парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използване на паролата му.